Médiamegjelenésekkel kapcsolatos sztenderdek kialakítása
A digitalizáció eredményeként a szponzori megjelenések túllépték a hagyományos média kereteit. Számos új kommunikációs csatorna van, és a hirdetői felületek bővülésével a lehetőségek és fenyegetések spektruma is kiszélesedett. Következetesebben, integráltan kell kezelni a kapcsolódó tartalmi elvárásokat. Bár a felületeket sokan használják, mégis kevesen alkalmazzák őket professzionálisan. Alapelvárás a szponzori márka imázsának védelme. Ennek módja pedig az, hogy feltételeket szabunk a szponzoráltak viselkedésével, az arculati elemek szakszerű bemutatásával, illetve más szponzorokkal való közös megjelenésekkel kapcsolatban. Az ilyen szabályok lefektetése gyakorlott szakértő közreműködését igényli. Emellett a közvetítői és sugárzási jogok korlátozásai kihatással lehetnek a szponzor jogosultságaira. A szponzorált vállalásai nem feltétlenül találkoznak a valósággal. Jobb a problémát megelőzve vizsgálódni, mint utólag a teljesületlen vállalások miatt konfrontálódni.
A sportjogi szakértő közreműködik az elvárások kialakításában és az esetleges jogi rizikó feltárásában. A szerződéses keretrendszer pontos kialakításával, garanciák beépítésével a lehetőségekhez mérten kezeljük a médiamegjelenések kockázatait.
Amit mi a megbízóinkért teszünk:
• Helytállóan megfogalmazzuk a szponzor médiamegjelenésekkel kapcsolatos elvárásait, és feltárjuk az esetleges jogi rizikót.
• A szerződéses keretrendszer pontos és szakszerű kialakításával, garanciák beépítésével a lehetőségekhez mérten kezeljük a médiamegjelenések kockázatait.